Landscape: Lens (2019-2020) 관찰자의 시선을 신체적 퍼포먼스로 전환한다.
거울에 실크스크린으로 표현된 이미지는 시신경 다발, 유리체, 망막과 같은 눈의 해부학적 이미지로 구성된 가상의 풍경이다. 이 작품은 관람자가 작품의 이미지에 초점을 맞추고 거울에 비친 자신의 모습에 다시 초점을 맞출 때 발생하는 미묘한 눈 근육의 움직임을 유도한다. 이를 통해 Landscape: Lens (2019-2020)는 마치 카메라의 조리개처럼 눈의 근육을 미묘하게 수축시키고 팽창시키며 관람자가 관찰의 순간을 섬세하게 인지하도록 하는 매개체 역할을 한다.
Landscape: Lens (2019-2020) turns a glance into bodily performance.
Images on the mirrors are imaginary landscapes composed of the anatomical images of the eye, such as the optic nerve, vitreous body, and retina. The works induce subtle movements of eye muscles that occur when viewers focus on the image of the work and refocus on their reflection in the mirror. Through this, the images on the mirrors serve as a medium analogous to a lens to make the viewer aware of the moment of observation physically, continuously contracting and releasing the muscle around their iris.
- Landscape: Lens is aligned with my long-term exploration of aesthetic experience and the act of seeing. This line of thought elucidates our internal system to perceive the outside world, the system that conditions the mode of perception and the status of entities.